Coraz więcej firm wybiera network marketing

Marketing wielopoziomowy znany również jako Multi Level Marketing lub network marketing, jest względnie nową, ale najbardziej dynamicznie rozwijającą się formą wymiany towarowej na świecie. W naszym kraju system MLM jest jak dotychczas mało znany,ale na jego wprowadzenie decyduje się coraz większa liczba firm działających w większych miastach. Spośród przeróżnych gałęzi marketingu marketing wielopoziomowy wyróżnia się systemem promowania produktów i usług. Jego koncepcja polega na naliczaniu premii przedstawicielom handlowym, czyli osobom odpowiedzialnym za doręczenie produktu do końcowego klienta. Dystrybucja produktu przebiega jednak z wyłączeniem tradycyjnej sieci hurtowni i punktów detalicznych, gdyż zamówienie dostarczane jest klientowi własnoręcznie przez producenta bądź jego przedstawiciela. Producent zamiast inwestować w drogie reklamy telewizyjne, radiowe czy innego rodzaju, może przeznaczyć te pieniądze na prowizje dla przedstawicieli handlowych i dystrybutorów.

Dzięki prostemu schematowi wynagrodzeń przedstawiciele występujący w imieniu firmy mają większą motywację do działania i wyższe obroty, którymi nie muszą się dzielić z żadnymi pośrednikami. Gwałtowny wzrost zainteresowania marketing wielopoziomowy zawdzięcza przekazywaniu sobie informacji przez coraz szerszą rzeszę ukontentowanych klientów. Dzięki temu następni zainteresowani mają coraz większe zaufanie do konkretnej firmy i jej wyrobów. Zwykle przedsiębiorstwo prowadzące biznes MLM posiada bazę aktywnych klientów. Każdy z nich w miarę wzrostu liczby zakupionych produktów, otrzymuje coraz większe prowizje. Należy zaznaczyć, że nie ma górnej granicy co do wysokości tej prowizji. Zadowoleni klienci polecają daną markę swoim przyjaciołom i w ten sposób tworzy się siatka klientów, którzy z upływem czasu zostają aktywnymi dystrybutorami firmy. Jeśli praca w MLM ma generować duże pieniądze to fundamentalną rzeczą jest rozszerzanie sieci dystrybucyjnej. To w jej budowie znajduje się klucz do maksymalizacji dochodów. Ponadto network marketing umożliwia zarabianie pieniędzy nie tylko producentowi czy usługodawcy, ale również innym ludziom, którzy zapragną zdobyć etat przedstawiciela handlowego. W tradycyjnym handlu za sprzedaż i promocje są odpowiedzialne punkty handlowe, sklepy bądź różni specjaliści od marketingu. W MLM elementy te są pominięte, dlatego liderzy, którzy utworzyli dobrze funkcjonującą sieć dystrybucyjną, dostają współmierne do wysokości zamówień wynagrodzenie. Mówiąc jaśniej, każdy klient polecony przez przedstawiciela handlowego lub kogoś z utworzonej przez niego sieci dystrybucyjnej, przynoszą mu zysk. Otrzymuje on prowizję nie tylko od produktów sprzedanych przez siebie, ale od każdego zakupu w całej grupie. Wielkość wypracowanych zarobków jest więc nieograniczona. Liderzy pełnią tu w gruncie rzeczy bazową rolę, gdyż rozmiar stworzonej przez nich sieci i poziom ich zaangażowania przekłada się na realny poziom dochodu w firmie. Jeśli sieć zbudowana przez lidera posiada ciągłe obroty, uzyskuje on tak zwany dochód pasywny. Oznacza to, że za raz stworzoną strukturę otrzymuje comiesięczne dochody wypracowane przez własną grupę.

Zwykle to właśnie chęć wypracowania dochodu pasywnego jest zachętą dla wielu osób, które planują rozpocząć swoją działalność w MLM. Z pewnością chętnych byłoby znacznie więcej, ale marketing sieciowy jest mało znanym określeniem, nie wspominając już o jego założeniach. Przyczyną tej sytuacji jest brak informacji na ten temat. Rzadko mówi się o tym w mediach, nie tworzy się na ten temat programów telewizyjnych ani audycji radiowych. W dodatku dość trudno jest gołym okiem zauważyć możliwości płynące z MLM, a stereotypy funkcjonujące w społeczeństwie na temat tej formy dystrybucji bardzo źle wpływają na jej skuteczność. Opinie o MLM są różnorodne i w dużej mierze są uzależnione od prywatnych doświadczeń danych osób. Najbardziej niesprawiedliwą dla marketingu wielopoziomowego opinią, wynikającą głównie z niewiedzy, jest podejrzenie że działają w charakterze piramid finansowych. Działalność MLM polega głównie na dostarczaniu faktycznego produktu od producenta do klienta. Czasami zdarza się , że mnóstwo osób sprzedaje bardzo mało lub kupuje dany produkt tylko na własny użytek.Płace wiążą się ze sprzedażą tego produktu. Natomiast piramida finansowa, to system wzorowany na network marketingu. Zysk przez nią generowany nie bierze się ze sprzedaży, ale z wpłat wpisowego, uiszczanych przez członków przyłączających się do struktury. Zyski osiągają tu głównie osoby będące najwyżej w hierarchii czyli te, które dołączyły na samym początku powstania piramidy finansowej. Nie ma tu prawdziwego produktu, który docelowo dociera do klienta indywidualnego.
Wokół MLM narosło dziesiątki mitów. Osoby związane z tą dziedziną często opisują ją jako wspaniały twór biznesu i metodę na posiadanie dużych i łatwych pieniędzy. Perspektywa ta często kusi ludzi niezbyt ambitnych i biernych . Osoby takie prędko rozczarowują się i odchodzą. Należy pamiętać, że branża MLM nie jest szczególna pod względem włożonego wysiłku od każdej innej działalności gospodarczej. Są osoby, które świetnie sobie radzą i zarabiają niezłe pieniądze, ale są też tacy, którzy pomimo wysiłków wypracowują niewielkie zyski. Jest to zwykła działalność gospodarcza opierająca się na dobrym mechanizmie bezpośredniej sprzedaży produktów. Jak w każdej działalności tak i tutaj trzeba włożyć mnóstwo pracy i mieć choć trochę szczęścia. W branży tej działa wydajnie duża ilość firm. W ofertach znajduje się wszystko począwszy od środków czystości i kosmetyków, a skończywszy na żywności.
Bez względu na opinie, dla dystrybutorów jest to całkiem niezły sposób na zasilenie własnego budżetu.

Tutaj dowiesz się więcej: system-mlm.pl/kosmetyki-mlm/