E-marketing – stwórz wizerunek swojej firmy w sieci

Marketing internetowy jest jedną z najmłodszych gałęzi marketingu, która swój początek zawdzięcza spektakularnemu rozwojowi Internetu , co dało przedsiębiorcom nieskończone możliwości dotarcia do klienta. Marketing internetowy znany jest także jako marketing interaktywny lub e-marketing i obejmuje wszelkie działania zmierzające do wprowadzenia danego produktu bądź usługi na rynek i jego jak najlepszego wypromowania w sieci tak, aby dotarł do możliwie najszerszego grona ewentualnych klientów. Działania, którymi posługuje się marketing internetowy to przede wszystkim tworzenie stron internetowych, ich pozycjonowanie, reklamy Google, wpisy do katalogów stron, profile społecznościowe itd. Statystyczny użytkownik Internetu bądź przedsiębiorca, który rozpoczyna działalność w sieci może mieć spory problem ze zrozumieniem procesów związanych z reklamą swoich produktów w sieci. Będzie mu także trudno wybrać takie działania, które będą dla niego i jego firmy najbardziej korzystne.
Pierwszym i fundamentalnym krokiem do zwiększenia widoczności marki w Internecie jest posiadanie funkcjonalnej i profesjonalnie wykonanej strony internetowej. Nie dość, że jest ona lepiej odbierana przez potencjalnych klientów, to dużo lepsze rezultaty przyniesie jej pozycjonowanie. Dobrze widoczna strona www pozwala na dotarcie do tych odbiorców, do których poza Internetem, firma nie miałaby szansy trafić. Marketing internetowy prócz promowania produktu i maksymalizacji dochodu firmy pozwala również na tworzenie wizerunku firmy, bezpośredni kontakt z klientem, a także na zdobycie opinii klientów na temat produktu czy usługi. Tak naprawdę w e-marketingu relacje na linii producent-odbiorca są podstawą powodzenia i właśnie do ich utrwalenia dążą wszystkie wprowadzone przez marketing internetowy metody. Przedsiębiorca dbający o kontakt z konsumentem może dopasować produkty do zmieniających się potrzeb klientów.

Wymiana maili, komentarze na portalach społecznościowych czy profesjonalne posty nie tylko pozwalają uzyskać opinie na temat marki, ale niezależnie od treści sprawiają, że jest ona ciągle aktywna w sieci i ma coraz większy zasięg. Dodatkowo odbiorca odgrywa tu znaczącą rolę. Nie jest on tylko następnym klientem kupującym produkt, ale jednostką, która jasno wyraża własną opinię i informuje o swoich potrzebach.
Wszystko to, o czym napisano wyżej to jedynie niewielka dawka informacji odnośnie marketingu internetowego. Prowadzenie skutecznej kampanii wymaga dużego nakładu pracy i wykorzystania dużej liczby kanałów docierania do odbiorcy. Należy pokazać, że jest się profesjonalistą dbającym o kontakt z klientami, podążać za aktualnymi kierunkami i być tam, gdzie może pojawić się potencjalny konsument.


Przedsiębiorcy, którzy chcieliby rozpocząć działalność w sieci, ale nie mają pojęcia od czego zacząć, posiadają możliwość skorzystania z różnych szkoleń z zakresu e-marketingu. Bogatą gamę kursów i szkoleń dotyczących marketingu internetowego można znaleźć wchodząc na stronę influentiq.pl. Korzystając z dostępnych tam ofert mamy możliwość zdobyć wiedzę między innymi jak pozyskać klientów w Internecie, jak prowadzić kampanie reklamowe na portalach społecznościowych, jak budować strony internetowe i blogi. Dla tych, którzy odbędą oferowane tam szkolenia marketing internetowych nie będzie miał tajemnic, a zjawiska, związane z budowaniem marki w sieci staną się przejrzyste i zrozumiałe.