Czy wiesz czym są agencje interaktywne?

Agencje interaktywne – co to takiego?
Agencje interaktywne to określenie stosunkowo nowe.   Sporemu gronu osób  jest  całkowicie obce, ale dla tych, którzy chcą budować wizerunek  swoich  przedsiębiorstw w sieci  jest  bardzo dobrze znane. Agencje interaktywne  rozpoczęły działalność  w związku ze wzrostem  popularności Internetu, a także  perspektywami rozwoju,  jakie zaoferował on  właścicielom firm w zakresie marketingu. Początkowo  miały one pełnić   zadanie  jedynie agencji reklamowych, jednak wkrótce  zmieniły kurs w  kierunku programowania. Chcąc stworzyć  definicję agencji interaktywnej  należy  powiedzieć, że jest to firma  wyspecjalizowana  w prowadzeniu strategii  kreacji  wizerunku przedsiębiorstw w Internecie na podstawie założeń przedstawionych przez klienta.  Jednym słowem  lansuje  firmę i  buduje jej markę w sieci, a także wspomaga  jej działania.
Czym zajmują się agencje interaktywne?

Do najważniejszych zadań  agencji interaktywnych należy  opracowywanie i tworzenie serwisów www, sklepów internetowych oraz portali społecznościowych, a także ich pozycjonowanie. Strona internetowa to w dzisiejszych czasach   podstawowa część działania  każdej firmy. Jest doskonałym  źródłem informacji o  firmie, a także o ofercie, produktach, towarach, czy usługach. Jeśli strona www jest nowoczesna i dobrze wypozycjonowana,   będzie bardzo łatwa do odnalezienia w Internecie, trafi więc na nią mnóstwo  odwiedzających, czyli  przypuszczalnych klientów.  Celem pozycjonowania stron internetowych jest  wypromowanie  marki danej firmy w Internecie pod  konkretnymi frazami, czyli hasłami, związanymi z działalnością, którą ta firma prowadzi. Bardzo ważne jest,  aby promując lokalne przedsiębiorstwo  wstawić w słowach kluczowych nazwę miejscowości, na terenie której się działa np. agencje interaktywne Kraków.  Znaczącym  działaniem dla promowania marki w sieci jest  również kierowanie kampaniami reklamowymi.  Wysoka pozycja  firmy jedynie w wynikach wyszukiwania to niestety zbyt mało. Dlatego też agencje interaktywne często  tworzą dla firm kampanie autorskie, choć od pewnego czasu  modne stały się kampanie  wykorzystujące media społecznościowe jak np. facebook. Innym   istotnym zadaniem agencji interaktywnych jest tworzenie sklepów internetowych, oraz  oprogramowań,  pozwalających  internautom podejmować w sieci działania takie jak zakupy, sprzedaż itp. Kolejnymi poczynaniami , jakie są podejmowane przez  agencje interaktywne jest hosting. Polega on na udostępnieniu klientowi miejsca na serwerze w celu utrzymania tam strony www, portalu czy oprogramowania internetowego.  Jeśli nie posiadamy własnego serwera, możemy skorzystać z usługi  hostingowej agencji interaktywnej i wynająć  miejsce na jej serwerze.

Katalogowanie stron www
Często  zdarza się, że agencje  posiadają, zakładają własne katalogi stron. Katalog stron jest  zestawieniem stron internetowych, zwykle pogrupowanych  według tematów, którego zadaniem  jest promowanie tych stron w Internecie. Katalogowanie może odbywać się za pomocą automatu ,   ale może być także wykonywane ręcznie. Prowadzony przez agencje interaktywne katalog zwykle  jest płatny, musimy zatem wnieść opłatę za wpisanie do niego naszej strony internetowej.  Opłata za  dokonanie wpisu może być pobierana jednorazowo lub abonamentowo za określony czas. Istnieją także bezpłatne katalogi stron, gdzie opłata nie jest w ogóle pobierana. Czasem  zdarza się, że agencje interaktywne prowadzą tak zwane katalogi moderowane. Każda strona przed wpisaniem do tego typu katalogu jest  starannie  sprawdzana pod kątem  wymogów zawartych w regulaminie katalogu.  Można wyróżnić również katalogi niemoderowane, gdzie automatycznie dodawany jest  odnośnik do strony klienta.
Jak widać  powyżej agencje interaktywne podejmują  ciąg działań, aby poprawić widoczność klienta w sieci. Starają się  kreować profesjonalny wizerunek,  publikując w sieci wartościowe treści, które promowane są  wieloma kanałami komunikacyjnymi,  trafiając w końcu do sprofilowanych odbiorców.  Agencje, które  oferują  najszerszy wachlarz  usług, określane są jako agencje full-service. Działalność agencji interaktywnych  opiera się na  tych samych  standardach  jak innych firm  oferujących  usługi. Ich oferta skierowana jest do  każdego przedsiębiorcy niezależnie od branży i wielkości firmy. Często zdarza się, że z ich usług korzystają także  osoby prywatne.  Agencji interaktywnych nie  powinno się mylić z agencjami public relation, których  priorytetowym  zadaniem jest prowadzenie działań z zakresy E-PR. Obie agencje, mimo  podobnych  celów,  posługują się różnymi narzędziami i metodami działania.
Internet, jako największe z mediów, pozwala firmom  zapukać do ogromnego grona potencjalnych  klientów.  Najszersze  możliwości wykorzystania sieci dają właśnie agencje interaktywne, przyczyniając się do rozwoju i poprawy wizerunku firmy. Ich rola w działalności przedsiębiorców  jest nieoceniona  i  wciąż  rośnie. Wraz z rozwojem technologii i różnych  dziedzin informatyki z pewnością pojawią się nowe możliwości, które będzie można  wykorzystać do  lansowania  przedsiębiorstw w sieci. Przyszłość firm to działalność w Internecie,  a agencje interaktywne  powinny jak najsprawniej wprowadzić je w tę przyszłość.
Jeżeli chcecie  znaleźć agencję interaktywną, która zajęłaby się promowaniem  Waszej firmy,  opłaca się zajrzeć na stronę www.agencje-interaktywne.com. Znajduje się tam przejrzysty   katalog agencji interaktywnych.  Agencje są pogrupowane według miast, w których działają, ale także można wybierać je,  zgodnie z układem alfabetycznym. Wybór jest naprawdę ogromny, a wyszukiwanie  niezwykle  proste. To świetne miejsce dla tych, którzy dopiero rozpoczynają swoją przygodę  z  aktywnością firmy w Internecie.

Tekst powstał na podstawie: www.agencje-interaktywne.com